کد ماوس

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز
آبان 93 - سواد آموزان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://savadamuzi.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
نویسندگان


 
رییس سازمان نهضت سواد آموزی :

بیسوادی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور به صفر برسد

بیسوادی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور به صفر برسد

رییس سازمان نهضت سواد آموزی در ایلام گفت:بیسوادی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور به صفر برسد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از روشنا،علی باقرزاده معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در سفر به استان ایلام  با حضور در استانداری با مهندس محمد رضا مروارید استاندار ایلام دیدار کرد.

 وی در این دیدار  در سخنانی با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام بر مسئله علم و سواد آموزی تاکید کرد : کار سواد آموزی و آموزش بزرگسالان کار سختی است و بین ارتکاب جرائم ،عدم رعایت قانون و مقررات ،بزهکاری های اجتماعی ،امنیت شغل و در آمد با سواد رابطه معناداری وجود دارد .

باقر زاده افزود : بی سوادی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور به صفر برسد و برای تحقق این مهم همت مضاعف و بسیج همگانی لازم است در این راستا باید از ظرفیت بخش غیر دولتی بیشتر استفاد ه نماییم .

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور ادامه داد : خوشبختانه در استان ایلام دغدغه تولید بی سواد جدید نداریم و تقریبا تمام دانش آموزان لازم التعلیم به مدارس مراجعه می نمایند .

وی با بیان این مطلب که کار سواد آموزی صرفا یک کار فرهنگی و آموزشی نیست بلکه در تمام زمینه ها تاثیر گذار است ، افزود : باید در بدنه اجرایی کشور برای ریشه کنی بی سوادی اراده وجود داشته باشد .تا به روند سواد آموزی شتاب بیشتری  ببخشیم

معاون وزیر بیان کرد : کار سواد آموزی در استان ایلام خوشبختانه هم سالم بوده است و هم خوب پیش رفته است. و هم اکنون در زمینه جذب پوشش حجم ابلاغی استان ایلام رتبه اول در کشور را دارا می باشد که حاصل زحمات تمام دست اندرکاران عرصه سواد آموزی در استان می باشد .

 باقر زاده تصریح کرد : یکی از تجارب موفق سواد آموزی در جهان که ما هم باید در پی عملیاتی نمودن آن باشیم تلفیق سواد آموزی با یک مسئله اقتصادی و  مشاغل خانگی است .

گفتنی است در ادامه این جلسه مهندس مروارید استاندار ایلام ضمن تشکر از زحمات و تلاش ارزنده انجام گرفته در عرصه سواد آموزی در کشور  افزودند: پتانسیل زیادی برای فعالیت در این عرصه وجود دارد ما باید از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا،سازمانهای مردم نهاد و فارغ التحصیلان و باز نشستگان برای ریشه کنی بی سوادی استفاده نماییم و در اولین فرصت ممکن جلسه ای با حضور نهادها و دستگاههای تاثیر گذار در محل استانداری تشکیل شود  تا  روند ریشه کنی بی سوادی تسریع گردد .

 استاندار ایلام افزود : اگر روشهای سواد آموزی  متنوع و سهل الوصول باشند زودتر به نتیجه خواهیم رسید .

لازم بذکر است در این نشست مدیرکل آموزش وپرورش استان و معاون سواد آموزی  ضمن ارائه گزارشی از وضعیت سواد آموزی دراستان از بذل و توجه ریاست سازمان نهضت سواد آموزی و استاندار ایلام تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام/ص


[ پنج شنبه 93/8/22 ] [ 11:33 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]

توصیه‌های قرائتی به هیئات: مداحان در شعرهای خود غلو نکنند/ نقش جوانان در مدیریت هیئت‌ها بیشتر شود

فرهنگ > دین و اندیشه - تسنیم نوشت:

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: یک یا حسین، 70 میلیون عزادار و سیاه پوش را به مراسم و مجلس اباعبدالله (ع) می‌کشاند، کدام شخص یا موضوع می‌تواند چند میلیون نفر را با هم جمع کند، بهترین وحدت موجود، وحدت حول محور امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مداحان استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به درس‌های زندگی امام حسین (ع) برای شیعیان اظهار کرد: واقعه کربلا برای همه شیعیان درس زندگی و تاریخ است که تا ابد ماندگار می‌ماند.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به معیار روضه‌خوانی برای مداحان افزود: شما باید سعی کنید تا زیر بنای روضه خوانیتان بر اساس آیات قرآن باشد.

وی با تاکید بر اینکه عشق و علاقه مردم به امام حسین (ع) مثال زدنی و ماندگار است، عنوان کرد: یک یا حسین، 70 میلیون عزادار و سیاه پوش را به مجلس اباعبدالله (ع) می‌کشاند، کدام شخص یا موضوع می‌تواند چند میلیون نفر را با هم جمع کند، بهترین وحدت موجود، وحدت حول محور امام حسین (ع) است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سبک زندگی حضرت زینب (س) تصریح کرد: زندگی حضرت زینب (س) باید از مجلس عزاداری به دانشگاه‌ها برود و نسل جوان با سیره حضرت زینب (س) آشنا شوند.

وی اظهار کرد: مداحان در شعرهای خود غلو نکنند و سعی کنند تا از تعابیری که در شان ائمه (ع) است استفاده کنند و فضائل اهل بیت (ع) را به مردم بگویند.

‌قرائتی با اشاره به حضور جوانان در هیئت‌ها عنوان کرد: باید نقش جوانان در مدیریت هیئت‌ها بیشتر شود و سعی شود تا از جوانان در هیئت امنای مساجد و هیئت‌ها بهره گرفت.

رئیس نهضت سواد آموزی با قرائت حدیثی از امام رضا (ع) تصریح کرد: امام رضا (ع) فرمود اگر اسلام ناب را به مردم آموزش دهید مردم عاشق اسلام می‌شوند، ما هم باید سعی کنیم تا اسلام ناب محمدی را به مردم یاد دهیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت نماز اول وقت اظهار کرد: مسئله نماز اول وقت در روز عاشورا به خوبی نهادینه شده و در بسیاری از شهر‌ها در ظهر عاشورا نماز اول وقت و به جماعت خوانده می‌شود.


[ پنج شنبه 93/8/22 ] [ 11:26 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
رئیس دادگاه هلیلان:

2 جوان ایلامی به دلیل بریدن درختان به درس خواندن محکوم شدند

2 جوان ایلامی به دلیل بریدن درختان به درس خواندن محکوم شدند

رئیس دادگاه عمومی بخش هلیلان استان ایلام گفت: دو جوان به جرم بریدن درختان موظف به درس خواندن شدند و با حضور و شرکت در کلاس نهضت سواد آموزی و باید ظرف مدت یک سال گواهی کلاس اول ابتدایی را به قاضی ارایه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، "محمد حسنوند" رئیس دادگاه عمومی بخش هلیلان در گفت و گو با ایلام پویا اظهار کرد: دو جوان 25 ساله و بی‌سواد که مرتکب قطع درخت و ذغال‌گیری شده بودند، به درس خواندن محکوم شدند.

حسنوند افزود: این افراد در طی مدت تعلیق موظف هستند علاوه بر کاشت درخت و همکاری با منابع طبیعی ، در کلاس نهضت سواد‌آموزی نیز شرکت کرده و ظرف مدت یک سال گواهی کلاس اول ابتدایی را به قاضی ارایه نمایند.

وی عنوان کرد: چون دلیل اصلی ارتکاب جرم این 2 نفر جهل به قانون بوده، لذا به نظر رسید صدور چنین رأیی برای آن‌ها مفید باشد.

رییس دادگاه عمومی هلیلان گفت: دهستان زردلان از توابع هلیلان دارای مناطق جنگلی سرسبز و بکری هستند که متاسفانه مردم بخاطر عدم اطلاع اقدام به تخریب جنگل در جهت ساخت ذغال و فروش آن میس کنند، که از مردم و معتمدین خواسته شده در حفظ و نگهداری منابع طبیعی کوشا باشند.

حسنوند درخاتمه افزود: امیدواریم با صدور چنین رأیی در حفاظت از محیط زیست کشور تأثیرگذار بوده باشیم و همچنین این دو جوان نیز از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ف


[ پنج شنبه 93/8/22 ] [ 11:12 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]

 

 

انعقاد توافق نامه همکاری سازمان نهضت سواد آموزی و کانون بازنشستگان آموزش و پرورش کشور


طی مراسمی با حضور رئیس سازمان نهضت سواد آموزی و مدیر عامل کانون بازنشستگان آموزش و پرورش توافق نامه همکاری بین دو نهاد منعقد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از  سازمان نهضت سواد آموزی ، علی باقرزاده دراین جلسه ، به همکاری فرهنگیان باز نشسته در زمینه های علمی ، آموزشی ، فرهنگی و پژوهشی با سازمان نهضت سواد آموزی  اشاره کرد و افزود : این تفاهم نامه بر اساس فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) و مصوبه 595 شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر همکاری و مشارکت نهادهای دولتی و غیر دولتی در اجرای برنامه های سواد آموزی به امضاء رسیده است و   امیدوارم این تفاهم نامه منجر به رخدادهای خوبی در امر سواد آموزی شود .

احمد صافی مدیر عامل کانون بازنشستگان آموزش و پرورش نیز در این مراسم با برشمردن ظرفیت های عظیم بالغ بر 700 هزار فرهنگی بازنشسته در این زمینه قول هر گونه همکاری داد .

بر اساس این تفاهم نامه که به امضای طرفین رسیده است بر همکاری آموزشی  فرهنگی بازنشستگان با نهضت سواد آموزی ، بهره برداری از تجربه و ظرفیت بازنشستگان در برنامه های سواد آموزی ، تشکیل اتاق فکر به منظور بهره مندی ازظرفیت های فکری پیشکسوتان و تشکیل کارگروه های تخصصی مشترک به منظور تمهید شرایط همکاری اجرای برنامه آموزشی و فرهنگی در استان‌ها ، نقد و بررسی کتاب های درسی ، تولید کتاب های دوره تحکیم سواد، فیلم، تیزر و نرم افزارهای آموزشی ، برگزاری جلسات، همایش‌ها و دوره‌های آموزشی و توجیهی حسب نیاز ویژه آموزش دهندگان وعوامل اجرایی ، نظارت بر فرآیند حسن اجرای برنامه ، تهیه و ارائه گزارش اجرایی برنامه بر اساس توافق نامه مذکور تعهدات هر دو دستگاه می باشد.

اعلام شرایط آموزش‌دهندگان، جهت معرفی افراد واجد شرایط ، توجیه آموزش‌دهندگان در خصوص و شیوه‌ تدریس ، ارائه آمار بی‌سوادان کشور به تفکیک گروه سنی طبق آخرین سرشماری کشور، بررسی و اعلام وضعیت سواد معرفی‌شدگان توسط کانون، از طریق سامانه سوادآموزی و سایر ابزارهای کنترلی، ارزشیابی تحصیلی پایان دوره با شیوه‌ها و دستورالعمل‌های سوادآموزی و صدور کارنامه برای قبول‌شدگان، تأمین اعتبار مورد نیاز آموزش بی‌سوادان در قالب سرانه به ازای قبولی در دوره سوادآموزی و شرکت کنندگان دردوره تحکیم سواد به صورت سالانه در توافقنامه استانها ،  بکارگیری بازنشستگان فرهنگی برای خدمات مشاوره‌ای، تدریس، عضویت درکمیته‌ها، کمیسیون‌ها و شوراها برابر ماده 95 قانون خدمات کشوری ،  معرفی بازنشستگان برجسته نهضت سوادآموزی به کانون برای تقویت همکاری‌ها از تعهدات سازمان نهضت ‌سوادآموزی به شمار می رود.

همکاری در شناسایی و جذب بی‌سوادان ، تلاش در جهت گسترش فرهنگ سوادآموزی در کشور ، معرفی آموزش‌دهندگان واجد شرایط جهت گذراندن دوره‌های توجیهی و شیوه تدریس با اولویت داوطلبان همکاری، ایجاد زمینه به کارگیری فرهنگیان بازنشسته جهت مشارکت در آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان و اطلاع‌رسانی در این خصوص ،ابلاغ به رابطین خود در سراسر کشور در خصوص بیان اهمیت سوادآموزی و لزوم همکاری در اجرای برنامه از تعهدات کانون بازنشستگان می باشد.


[ پنج شنبه 93/8/22 ] [ 11:1 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]

 

 

رابطه معنادار سواد با بزهکاریهای اجتماعی

خبرگزاری ایسنا - 2 روز پیش
رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور از ریشه کنی بی سوادی تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد. به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، علی باقرزاده در دیدار با استاندار ایلام اظهار کرد: کار سوادآموزی صرفا یک کار فرهنگی ...
بیسوادی باید تا پایان برنامه پنجم توسعه در کشور به صفر برسد دانا
دانا - 2 روز پیش
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از روشنا،علی باقرزاده معاون وزیر و رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در سفر به استان ایلام با حضور در استانداری با مهندس محمد رضا مروارید استاندار ایلام دیدار کرد.
3579 بی سواد در شهرستان قروه شناسایی شده است تسنیم
تسنیم - 4 روز پیش
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نظام مرادی ظهر امروز در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان قروه که با محوریت شتاب بخشی به برنامه سواد آموزی در ریشه کنی بی سوادی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال 90 میانگین سطح ...
شهرستان قروه در جذب و آموزش بی سوادان رتبه دوم کردستان را دارد تسنیم
تسنیم - 4 روز پیش
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، ابراهیم علی حیدری ظهر امروز در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان قروه که با محوریت شتاب بخشی به برنامه سواد آموزی در ریشه کنی بی سوادی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: به فرموده امام(ره) باید معضل ...
پارسینه - 2 روز پیش
به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، علی باقرزاده در دیدار با استاندار ایلام اظهار کرد: کار سوادآموزی صرفا یک کار فرهنگی آموزشی نیست بلکه در تمام زمینه ها تاثیر گذار بوده و باید در بدنه اجرایی کشور برای ریشه کنی ...
نامه نیوز - 2 روز پیش
به گزارش نامه نیوز، علی باقرزاده در دیدار با استاندار ایلام اظهار کرد: کار سوادآموزی صرفا یک کار فرهنگی آموزشی نیست بلکه در تمام زمینه ها تاثیر گذار بوده و باید در بدنه اجرایی کشور برای ریشه کنی بی سوادی اراده وجود داشته باشد تا به روند سوادآموزی شتاب ...
بیشترین آمار بی سوادی کردستان مربوط به بانه و مریوان است تسنیم
تسنیم - 4 روز پیش
خبرگزاری تسنیم: معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان شهرهای بانه، مریوان، دیواندره و سقز را به ترتیب دارای بالاترین تعداد بی سواد در استان کردستان عنوان کرد.
شهرستان نهاوند در زمینه درصد باسوادی مناطق روستایی رتبه اول استان را دارد دانا
دانا - 17 ساعت پیش
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از سایت گرو، محمد یزدان پرست در کارگروه انسداد مبادی بی سوادی نهاوند گفت: در حال حاضربیش از 56 هزار نفر بیسواد در گروه سنی 10 تا 49 در استان همدان وجود دارد که باید تا پایان سال 94 این تعداد باسواد شوند.
کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی در خمین تشکیل شود تسنیم
تسنیم - 7 روز پیش
داود جنتی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در خمین، با اشاره به ضرورت مقابله با بی سوادی در جامعه اظهار کرد: مسئله بی سوادی یکی از مهم ترین مسائل جامعه بشری به ویژه در کشورهای جهانی سوم است و اهمیت این مساله از آن جهت بوده که بی سوادی و حتی کم سوادی خود ریشه ...
گروه 1+6 آسمانی +عکس جام نیوز
جام نیوز - 2 روز پیش
به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز، پاسدار شهید علی اکبر میرزایی؛ فرمانده قرارگاه عملیاتی «بدر»سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سیستان وبلوچستان، در دوزادهم خرداد سال 1336 در جوار امامزادگان روستای شیرداری بهشهر و قلب طبیعت پاک دیده به جهان گشود.
برنامه ریزی برای شتاب بخشی به سوادآموزی در شهرستان قروه تسنیم
تسنیم - 4 روز پیش
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سرهنگ جعفر کاوه فرمانده سپاه قروه ظهر امروز در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی شهرستان قروه که با محوریت شتاب بخشی به برنامه سواد آموزی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: بسیاری از آمارهای ارائه شده در ریشه ...
همکاری های مشترک شورایاری ها و نهضت سوادآموزی آغاز شد تسنیم
تسنیم - 14 روز پیش
به گزارش خبرگزاری تسنیم، ستاد هماهنگی شورایاری ها در جلسه ای با حضور شهریار رشیدعلیپور، دبیر ستاد هماهنگی شورایاری‏ ها و دبیران هیئت رئیسه شورایاری های مناطق 22گانه تهران با جعفری، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان تهران، تفاهمنامه همکاری های مشترکی را به امضاء ...
همکاری های مشترک شورایاری ها و نهضت سوادآموزی آغاز شد خبرگزاری ایسنا
خبرگزاری ایسنا - 14 روز پیش
ستاد هماهنگی شورایاری ها در جلسه ای با حضور شهریار رشیدعلیپور، دبیر ستاد هماهنگی شورایاری‏ها و دبیران هیات رییسه شورایاری های مناطق 22گانه تهران با جعفری، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان تهران، تفاهمنامه همکاری های مشترکی را به امضاء رساندند.
جام نیوز - 10 روز پیش
به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، شبکه صدای آمریکا در یکی از برنامه های خود عنوان کرد: "رئیس سازمان نهضت سواد آموزی ایران می گوید: دو سوم زنان ایرانی بی سواد هستند اگر چه این آمار با میانگین بیسوادی زنان جهان همخوانی دارد اما در عین حال باید گفت با علاقه ...

[ پنج شنبه 93/8/22 ] [ 10:54 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
تاریخ خبر :  05/08/93    14:44:11    
  نشست مشترک معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش با رئیس سازمان بسیج سازندگی استان
نشست مشترک معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش با رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بمنظوربررسی روند اجرای طرح آموزشی مشارکتی وشتاب بخشی به فعالیت های سوادآموزی درحضورمسئولین سازمان بسیج اقشاراستان دردفتربسیج سازندگی استان برگزارشد



به گزارش کارشناس ترویج معاونت سوادآموزی استان ، قائمی رئیس سازمان بسیج سازندگی استان دراین نشست با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بربه صفررساندن بیسوادی درگروه هدف ، اجرای فرمان معظم اله را یک تکلیف شرعی ووظیفه اساسی برای خادمین وبسیج سازندگی استان بیان داشت .

وی افزود بسیج سازندگی استان وشهرستانهای تابعه با تمام قوت درجهت ریشه کنی بیسوادی ازجامعه اسلامی با تمام امکانات ونیروها درخدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی  می باشد

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان همت وعزم بسیج سازندگی استان جهت تحت پوشش بردن تمامی بیسوادان را درقالب طرح مشارکتی ضروری دانست واز مسئولین سازمانهای بسیج اقشاراستان خواست درحوزه کاری خودشان نسبت به تشکیل کلاسهای سوادآموزی اقدام نمایند.

درادامه جمال پیری معاون سوادآموزی استان ضمن تقدیر وتشکر ازهمکاری وهمراهی صمیمانه بسیج سازندگی دراجرای برنامه های سوادآموزی استان ، همکاری ومشارکت بسیج سازندگی استان را مصداق بارز وعملی درجهت تحقق منویات مقام معظم رهبری بیان کرد.

پیری اظهارنمود ثمره پشتیبانی وهمراهی بسیج سازندگی استان درامرسوادآموزی تحت پوشش 34200نفرسوادآموزمی باشد که آمارقابل توجهی درجهت توسعه سوادآموزی درسطح استان می باشد.

پیری بسیج سازندگی را ازدستگاههای برتر مشارکت کننده درامرسوادآموزی بیان کرد وحضوربسیجیان درحوزه سوادآموزی را نشانی از ارج نهادن به فرایض دینی وپیروی ازفرامین ولی امر اعلام کرد.



[ چهارشنبه 93/8/21 ] [ 2:7 عصر ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]

 

 بخشنـامـه ها و دستـورالعمـل های سازمـان  

    نمایش بخشنامه های :
 ارسال جدول اهم فعالیت کارشناس انجمن اولیا و مربیان 14/02/91
 سابقه خدمت ارفاقی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی 16/02/91
 توزیع رایگان لوح فشرده و استهلاک بدهی، و تسویه حساب .1/.2/91
 برگزاری جشن بزرگ شکرگزاری ارتقا آموزش قران دوره ابتدایی 14/02/91
 تامین و تکمیل نیروی مورد نیاز درس آمادگی دفاعی در سال تحصیلی 92-91 14/02/91
 تعیین تکلیف دانش آموزان غایب آزمونهای مشاوره ای 14/02/91
 نحوه تصحیح و نمره گذاری آزمونهای مشاوره ای 13/02/91
 بازدید از نمایشگاه استانی جشنواره پروژه های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی (جابربن حیان) 12/02/91
 اجرای کارآموزی و کارورزی هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش 12/02/91
 طرح معلم یار 11/02/91
 اجرای تدریس عملی مرحله استانی جشنواره روشهای فعال یاددهی-یادگیری دوره پیش دبستانی 10/02/91
 نحوه تقدیر از مجریان برتر 09/02/91
 نتایج جشنواره استانی الگوهای تدریس مناسب دوره ابتدایی 09/02/91
 نرم افزار تحلیل آزمون 07/02/91
 درخواست ارسال فرمهای عملکرد کارگروه انجمن و گزارش عملکرد جذب کمکهای مالی اولیا در مدارس 05/02/91
 دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان در سالتحصیلی 92-91 04/02/91
 ارسال اصلاحیه قرارداد حمل و نقل دانش آموزان 03/02/91
 جمع آوری شماره تلفن همراه بازنشستگان 03/02/91
 گزارش نحوه اجرای مراحل نمایشگاه جابربن حیان 03/02/91
 ارسال شیوه نامه انتخاب زنان فرهنگی برگزیده 30/01/91
 شیوه نامه اجرایی آزمون سلامت روانی- رفتاری دانش آموزان 28/01/91
 اصلاحیه دستورالعمل برگزاری امتحانات خرداد و شهریور ماه سال 1391 دانش آموزان استثنایی 27/01/91
 ثبت نام دانش آموزان دوره ابتدایی 26/01/91
 ارسال قرارداد واگذاری کلاس های پیش دبستانی 26/01/91
 مرحله سوم مسابقات قرآن فرهنگیان 23/01/91




[ چهارشنبه 93/8/21 ] [ 2:3 عصر ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]

 

اخبار  

.galstl1 { border: 5px solid rgb(236, 245, 233); }.galstl2 { border: 5px solid rgb(255, 194, 194); }
تاریخ خبر :  21/08/93    13:42:53    
  بازدید معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه از کلاس های سواد آموزی
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه به همراه رئیس اداره سواد آموزی از کلاس های سواد آموزی مراغه بازدید نمودند.




به گزارش روابط عمومی معاونت اداره کل و مدیریت آموزش و پرورش مراغه

پورصادق معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه در این بازدید ضمن ارزیابی روند آموزشی دوره سواد آموزی انتقال ، فرآیند آموزش در این دوره را مطلوب خواند و گفت: اسلام یادگیری علم را از مهمترین اولویت های زندگی بشری شمرده  که انسان را به سوی آگاهی و بهتر زندگی کردن سوق می دهد.

وی در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین سواد آموزی و آموزش دهندگان ، از آموزش گیرندگان خواست با علاقه و اشتیاق فراوان در کلاس های سواد آموزی شرکت نمایند.

منبع خبر :   روابط عمومی اداره آموزش وپرورش شهرستان مراغه

 

ارسال برای دوستان

 

نسخه قابل چاپ 2  بار خوانده شده

  خبرهای مرتبط :
جلسه شتاب بخشی به فعالیت های سوادآموزی نواحی ومناطق استان آدربایجان شرقی برگزارگردید   21/08/93
بازدید معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه از کلاس های سواد آموزی   21/08/93
نشست مشترک معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش با رئیس سازمان بسیج سازندگی استان   05/08/93
پنجمین جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان هریس تشکیل شد    01/08/93
دوره آموزشی و توجیهی برای مربیان و آموزش دهندگان دوره سوادآموزی شهرستان کلیبربرگزار گردید   27/07/93
برگزاری دوره توجیهی سواد آموزی وتحکیم برای آموزش دهندگان شهرستان خداآفرین    24/07/93
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی خبر داد: آغاز آموزش اعضای بیسواد خانواده دانش‌آموزان از مهرماه    23/07/93
دوره آموزشی ضمن خدمت تحت عنوان (( رهبری آموزشی )) برای تمام مسئولین سوادآموزی مجتمع های استان آذربایجانشرقی برگزارگردید.   22/07/93
برگزاری جلسه ستاد سواد آموزی شهرستان سراب    22/07/93
تشکیل جلسه اداره سواد آموزی با مدیران مدارس مجتمع ها ومدارس مستقل در منطقه تیکمه داش   15/07/93


[ چهارشنبه 93/8/21 ] [ 2:2 عصر ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
اطلاعیه تبلیغات و ترویج سوادآموزی استان تاریخ اطلاعیه :  17/07/93
قابل توجه کلیه مسئولین و همکاران محترم سوادآموزی نواحی ومناطق استان


بدینوسیله به اطلاع می رساند شبکه استانی صدای مرکز آذربایجانشرقی هر هفته روزهای شنبه از ساعت 12.20 الی 12.40 بمدت 20دقیقه تحت عنوان ((نهضت سوادآموزی برنامه سی)) عملکرد و فعالیت های سوادآموزی نواحی ومناطق را پخش می کند خواهشمنداست مراتب را بصورت مکتوب در تابلو اعلانات اداره وتمام واحدهای آموزشی اطلاع رسانی فرمائید.



[ چهارشنبه 93/8/21 ] [ 2:0 عصر ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
پیام مدیر کل یونسکو به مناسبت روز جهانی سواد آموزی تاریخ اطلاعیه :  17/06/93
روز بین‌المللی سوادآموزی در سال 2014 به ارتباط بین سوادآموزی و توسعه پایدار اختصاص یافته است و این فرصت را برای ما فراهم می‌کند تا این حقیقت ساده را به خاطر داشته باشیم که سوادآموزی نه تنها زندگی‌ها را تغییر می‌دهد بلکه آنها را نجات می‌بخشد.


روز بین‌المللی سوادآموزی در سال 2014 به ارتباط بین سوادآموزی و توسعه پایدار اختصاص یافته است و این فرصت را برای ما فراهم می‌کند تا این حقیقت ساده را به خاطر داشته باشیم که سوادآموزی نه تنها زندگی‌ها را تغییر می‌دهد بلکه آنها را نجات می‌بخشد.

سوادآموزی به کاهش فقر کمک می‌کند و مردم را قادر می‌سازد تا شغلی بیابند و دستمزد بیشتری کسب کنند. سوادآموزی یکی از موثرترین روش‌های بهبود سلامت مادران و کودکان، فهمیدن نسخه‌های تجویزشده از طرف پزشکان و دستیابی به سلامتی است. زندگیِ بیش از دو میلیون کودک زیرِ پنج‌سال طی سال‌های 1990 تا 2009 به‌یمن بهبود وضعیت آموزشی زنانی که در سن باروری قرار داشته‌اند، نجات یافت. سوادآموزی دسترسی به دانش را آسان می‌کند و موجب توانمندسازی و اعتماد به‌نفس می‌شود که به نفع همه است. این نیرو، که میلیون‌ها انسان آن را به کار می برند، برای آینده جوامع ضروری است.

امروزه، 781 میلیون بزرگسال در سراسر دنیا نمی‌توانند بخوانند، بنویسند یا حساب کنند. دوسوم این افراد، زنان‌اند. بیش از 250 میلیون کودک که حدود نیمی از آنها چهارسال هم به مدرسه رفته‌اند، قادر به خواندن حتی یک جمله نیستند. ما با یک نسل جوانِ بیسواد در انتظار ایجاد چه جامعه‌ای هستیم؟ این، آن جهانی نیست که ما آرزوی زندگی در آن را داریم. ما خواهان جهانی هستیم که همه افراد آن بتوانند در سرنوشت جامعه‌شان مشارکت کنند، به دانش دسترسی یابند و به نوبه خود، آن را غنی سازند. برای دستیابی به موفقیت، ما باید رویکرد سنتی برنامه‌های سوادآموزی را از خواندن و نوشتن صرف، به سمت فراگیری مهارت‌های گسترده‌تر با توجه به میزان مصرف و شیوه‌های زندگی پایدار، حفاظت از تنوع زیستی، کاهش فقر، کاهش خطر بلایا و نیز مشارکت مدنی تغییر دهیم. با این روش، برنامه‌های سوادآموزی می‌تواند تمام نیروی بالقوه دگرگون‌سازنده خود را رها کند.

تعهد به این اهداف، در راس موضوع‌های کنفرانس آموزش برای توسعه پایدار که در ماه نوامبر امسال در آچی ناگویای (Aichi- Nagoya) ژاپن برگزار خواهد شد، قرار دارد. علاوه بر این، موضوع اصلی مجمع جهانی آموزش نیز است که در سال آینده در اینچ اون (Incheon) کره برگزار خواهد شد. این کنفرانس گفتگوهای جهانی را به سمت تصویب اهداف جدید توسعه پایدار در مجمع عمومی ملل متحد در سال 2015 سوق خواهد داد. یونسکو در سراسر جهان- در افغانستان، بنگلادش، کامبوج، مصر، نیجریه، سنگال- و هر کجای دیگر جهان فعالیت می‌کند تا ادغام سوادآموزی را در راهبردهای توسعه ملی کشورها تضمین کند. مشارکت جهانی برای آموزش زنان و دختران و صندوق مالالا(Malala) برای "حق آموزش دختران" که یونسکو آن را راه‌اندازی کرده است نیز بر سوادآموزی متمرکز شده است. برنامه جایزه‌های سالانه سوادآموزی کنفوسیوس- یونسکو و جایزه کینگ سجونگ یونسکو برای سوادآموزی در هر سال به ما این امکان را می‌دهد که فعالیت‌های نوآورانه‌ای را که نشان‌دهنده دستیابی ما به سوادآموزی است، پاس بداریم. فناوری‌های جدید از جمله تلفن‌های همراه نیز فرصت جدیدی برای سوادآموزی همه افراد فراهم می‌کند. ما باید سرمایه‌گذاری بیشتری در زمینه سوادآموزی انجام دهیم. من از کلیه کشورهای عضو و تمامی شرکای خود تقاضا می کنم تا تلاش‌های سیاسی و مالی خود را برای تضمین اینکه سوادآموزی به عنوان یکی از موثر‌ترین تسهیل‌گران توسعه پایدار به رسمیت شناخته شود، به کار برند. آینده‌ای که ما خواهان آنیم؛ با حروف الفبا آغاز می‌شود.



[ چهارشنبه 93/8/21 ] [ 1:59 عصر ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر

جاوا اسکریپت


استخاره آنلاین با قرآن کریم







.

تنظیم فونت



کد حباب و قلب