کد ماوس

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز
آذر 93 - سواد آموزان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://savadamuzi.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
نویسندگان
مسابقه مقاله نویسی توسط سازمان نهضت سوادآموزی باعنوان « سوادآموزی اولیاء »اجرا می شود .


علاقه مندان مقالات خودرا درمحورهای موضوعی مطرح شده تامورخه 1/10/93 به نشانی تهران : خیابان دکترفاطمی - جنب بیمه ایران - سازمان نهضت سوادآموزی ، مدیریت حوزه ریاست وروابط عمومی سازمان ارسال نمایند.
  فایل ضمیمه

[ چهارشنبه 93/9/12 ] [ 9:3 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]

مسابقه مقاله نویسی توسط سازمان نهضت سوادآموزی باعنوان « سوادآموزی اولیاء »اجرا می شود .


علاقه مندان مقالات خودرا درمحورهای موضوعی مطرح شده تامورخه 1/10/93 به نشانی تهران : خیابان دکترفاطمی - جنب بیمه ایران - سازمان نهضت سوادآموزی ، مدیریت حوزه ریاست وروابط عمومی سازمان ارسال نمایند.
  فایل ضمیمه

 


[ چهارشنبه 93/9/12 ] [ 8:59 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]

 


خطرناک ترین گیاهان دنیا + عکس

خطرناک ترین گیاهان جهان

1. شوکران آبی غربی:
از جوهر این گیاه برای کشتن سقراط استفاده شد

www.parsnaz.ir - خطرناک ترین گیاهان دنیا + عکس

2. گیاه کاستور:
یکی از سمی ترین گیاهان دنیاست که در هند و آفریقا رشد می کند 

www.parsnaz.ir - خطرناک ترین گیاهان دنیا + عکس

3. تاج الملوک: به کلاه شیطان شهرت دارد.

www.parsnaz.ir - خطرناک ترین گیاهان دنیا + عکس

4. درخت استرکنین:
گفته می شود کلوپاترا ملکه مصر از این گیاه برای کشتن خدمتکارش استفاده کرده است. 

www.parsnaz.ir - خطرناک ترین گیاهان دنیا + عکس

5. خانه بدوش زهری:
در آفریقای جنوبی رشد می کند.

www.parsnaz.ir - خطرناک ترین گیاهان دنیا + عکس

6. گل مار سفید:
این گیاه مادر آبراهام لینکلن رئیس جمهور آمریکا را کشته است 

www.parsnaz.ir - خطرناک ترین گیاهان دنیا + عکس

 7. گیاه کیسه ای:
به اتریکولاریا ماکروهیزا نیز شهرت دارد و طعمه‌های خود را می بلعد.

www.parsnaz.ir - خطرناک ترین گیاهان دنیا + عکس

8. گیاه کوزه بزرگ:
برای انسان مرگ آور نیست ولی خطرناک محسوب می شود

www.parsnaz.ir - خطرناک ترین گیاهان دنیا + عکس

9. شیپور فرشته:
به نفس شیطان کلمبیا نیز شهرت دارد.

www.parsnaz.ir - خطرناک ترین گیاهان دنیا + عکس

10. چشم های عروسک:
به بانبری سفید نیز شهرت دارد و بر خلاف ظاهر زیبایش، به راحتی کشنده است.

www.parsnaz.ir - خطرناک ترین گیاهان دنیا + عکس


[ سه شنبه 93/9/11 ] [ 11:29 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]

ژاپن: به شدت مطالعه می‌کند و برای تفریح روبات می‌سازد!
مصر: درس می‌خواند و هر از گاهی بر علیه حسنی‌مبارک، در و پنجره دانشگاهش را می‌شکند!
هند: پس از چند سال درس خواندن، عاشق دختر خوشگلی می‌شود و همزمان برادر دوقولویش که سالها گم شده بود را پیدا می‌کند. سپس ماجراهای عاشقانه و اکشن پیش می‌آید و سرانجام آن دو با هم عروسی می‌کنند و همه چیز به خوبی و خوشی تمام می‌شود!
عراق: مدام به تیرها و خمپاره‌های تروریست‌ها جاخالی می‌دهد و در صورت زنده ماندن درس می‌خواند!
چین: درس می‌خواند و در اوقات فراغت مشابه یک مارک معروف خارجی را می‌سازد و با یک دهم قیمت جنس اصلی می‌فروشد!
گینه بی‌صاحاب!: او منتظر است تا اولین دانشگاه کشورش افتتاح شود تا به همراه بر و بچ هم قبیله‌ای درس بخواند!
کوبا: او چه دلش بخواهد یا نخواهد یک کمونیست است و باید باسواد باشد و همینطور باید برای طول عمر فیدل کاسترو و جزجگر گرفتن جمیع روسای جمهوری آمریکا، دعا کند!
پاکستان: او بشدت درس می‌خواند تا در صورت کسب نمره ممتاز، به عضویت القاعده یا گروه طالبان در بیاید!
اوگاندا: درس می‌خواند و در اوقات بیکاری بین کلاس، چند نفر از قبیله توتسی را می‌کشد!
انگلیس: نسل دانشجوی انگلیسی در حال انقراض است و احتمالا تا پایان دوره کواترناری! منقرض می‌شود ولی آخرین بازماندگان این موجودات هم درس می‌خوانند!
ایران: عاشق تخم‌مرغ است! سرکلاس دروس عمومی، ‌چرت می‌زند و سر کلاس دروس اختصاصی، جزوه می‌نویسد! معمولا لیگ تمام کشورهای بالا را دنبال می‌کند! عاشق عبارت «خسته نباشید» است، البته نیم ساعت مانده به آخر کلاس! هر روز دوپرس از غذای دانشگاه را می‌خورد و هر روز به غذای دانشگاه بد و بیراه می‌گوید! او سه سوته عاشق می‌شود!
 اگر با اولی ازدواج کرد که کرد، والا سیکل عاشق شدن و فارغ شدن او بارها تکرار می‌شود! جزء قشر فرهیخته جامعه محسوب می‌شود ولی هنوز دلیل این موضوع مشخص نشده، که چرا صاحبخانه‌ها جان به عزرائیل می‌دهند ولی خانه به دانشجوی پسر نمی‌دهند! او چت می‌کند! خیابان متر می‌کند و در یک کلام عشق و حال می‌کند! نسل دانشجوی ایرانی درسخوان، در خطر انقراض است!
 



[ دوشنبه 93/9/10 ] [ 10:40 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]

معنی  مردن  در فرهنگ خودمونی  !! (طنز)

 

کاربردهای مختلف " مردن " در فرهنگ ما !!

برو بمیر : برو گمشو !

بمیرم برات : خیلی دلم برایت می سوزد !

می میرم برات : عاشقتم !

می مردی ؟ : چرا کار را انجام ندادی ؟

مردی ؟ : چرا جواب نمی دهی ؟

نمردیم و … : بالاخره اتفاق افتاد !

مردیم تا … : صبرمان تمام شد !

مرده : بی حال !

مردنی : نحیف و لاغر !

مردم : خسته شدم!

من بمیرم ؟ : راست می گویی

 

[ دوشنبه 93/9/10 ] [ 10:32 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]

مراقب شیوع شپش سر باشید

شپش

عضو انجمن متخصصان پوست و مو ایران نسبت به شیوع شپش سر، به ویژه در بین دانش‌آموزان تهرانی هشدار داد.

 

مجتبی امیری متخصص پوست و مو اظهار داشت: شپش‌ ها را جزء حشرات بدون بال به حساب می ‌آورند و بر حسب شکل ظاهری و محلی که در انسان ایجاد بیماری می‌ کنند، به 3 دسته شپش سر، تنه و عانه (ناحیه تناسلی) تقسیم می ‌شوند. نوع اول و دوم تا حدودی به هم شبیه هستند، ولی شپش عانه معمولا بدن گردتری دارد، تیره ‌تر و شبیه خرچنگ است.

وی با بیان این که شپش ‌ها می ‌توانند ناقل برخی از بیماری ‌های عفونی مانند تیفوس، تب راجعه و تب خندق باشند، تصریح کرد: این حشرات وقتی وارد بدن می ‌شوند، طول عمر حدود یک ماهه‌ دارند و پس از بیرون آمدن از تخم و گذشت 10 روز به شپش بالغ تبدیل می‌شوند و روزانه 8 تا 10 تخم می ‌گذارند.

شپش سر شایع ‌تر از دو نوع دیگر است و معمولا در دختر بچه ‌ها دیده می ‌شود، ولی در پسربچه ‌ها با موهای بلند نیز می ‌تواند ایجاد بیماری کند.

این متخصص پوست و مو با بیان این که شپش سر بیشتر در ناحیه پشت سر و پشت گوش ‌ها ایجاد بیماری می ‌کند، ادامه داد:علامت این عارضه، خارش شدید و بدون علت سر است که بر اثر خارش شدید گاهی اوقات ممکن است عفونت پوستی و زرد زخم ناحیه پشت سر و پشت گوش هم ایجاد شود.

وی با اشاره به این که متاسفانه در 2 سال اخیر شپش سر فوق ‌العاده در تهران شایع شده است، گفت: شپش را نباید یک مشکل بهداشتی دانست، بلکه بیشتر یک مشکل فرهنگی است، زیرا فرد مبتلا اگر به موقع به پزشک مراجعه و خود را درمان کند و از اقدامات پیشگیرانه بهره ببرد، از انتقال آن به دیگران جلوگیری می‌ شود، ولی متاسفانه به علت کم‌ توجهی، وقتی فردی مبتلا می‌ شود، در محیط مدرسه یا کار، به راحتی این حشره را به دیگری منتقل می‌ کند و زمانی فرد متوجه شپش سر می ‌شود که دچار خارش‌ های شدید شده‌ است و چند ماه از بیماری ‌اش گذشته و ده‌ ها نفر را مبتلا کرده‌ است. لذا مشکلی که الان در تهران مشاهده می‌ کنیم، به همین علت است.

شپش تنه معمولا در کسانی که لباس خود را دیر به دیر عوض می ‌کنند، دیده می ‌شود. لذا تقریبا نادر است و شپش ناحیه عانه هم مانند شپش تنه به ندرت دیده می‌ شود.

شامپو ضد شپش

عضو انجمن متخصصان پوست و مو ایران با بیان این که شپش‌ ها به راحتی درمان می شوند، تصریح کرد: این درمان ساده می ‌تواند از انتقال بیماری جلوگیری کند و برای این کار، همه اعضای خانواده باید درمان شوند.

وی با اشاره به این که برای درمان شپش سر نیازی به تراشیدن موی دختران نیست و به راحتی با یک شامپو می توان آن رابرطرف کرد، تاکید کرد: علامت هشدار دهنده ‌این عارضه، خارش‌ های ناحیه سر است و هنگام معاینه موی سر این بچه‌ ها، زواید سفید رنگی به نام رشک به موی آن ها چسبیده است که در واقع تخم شپش است و فرق آن با پوسته یا شوره ی سر این است که این رشک به مو چسبیده شده و با فشار دادن از موی سر جدا نمی ‌شود، ولی برعکس پوسته سر به راحتی توسط دست جدا می ‌شود.

به دلیل این که شپش از خون انسان تغذیه می ‌کند و خارج از بدن انسان می‌ میرد، نیازی به استریل کردن لباس وجود ندارد.

تخمگذاری این شپش در موی سطح پوست انجام می شود و با رشد مو این تخم با مو بالا می‌ آید. لذا وقتی مو معاینه می‌ شود، می ‌بینیم که در سطح 5 تا 10 سانتی‌ متری سطح پوست، رشک دیده می ‌شود و این نشان می دهد، فرد 5 تا 6 ماه است که به شپش سر مبتلا است، زیرا مو در هر ماه فقط یک تا 1/5سانتی متر رشد می‌ کند.

برای درمان شپش سر، شامپویی به نام لیندان استفاده می ‌شود که 5 تا 10 دقیقه روی سر می‌ ماند و بعد شسته می ‌شود و 7 تا 10 روز پس از مصرف، نیاز به مصرف دوباره دارد. مصرف این شامپو در کودکان زیر 6 سال و مادران بادار ممنوع است و برای آن ها با تجویز پزشک، باید از شامپو های جدیدتری استفاده کرد.

شپش

امیری با بیان این که بعد از یک بار استفاده از شامپو قدرت انتقال شپش از بین می ‌رود، اظهار داشت: پس از مصرف شامپو، رفتن افراد به مدرسه و مهد کودک بلامانع است و نیازی نیست از رفتن فرد به مدرسه و مهد کودک جلوگیری کرد.

وی با اشاره به این که تکرار مصرف شامپو پس از یک هفته برای از بین ‌بردن تخم‌ های چسبیده به مو لازم است، گفت: توصیه می ‌شود یک روز پس از مصرف شامپو، باید موهای سر با سرکه سفید خیس و با شانه ‌های دندانه ریز، تخم ‌های شپش از سر خارج شود.

فارس

[ دوشنبه 93/9/10 ] [ 8:29 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
این تصاویر، عکس هایی با نمای نزدیک از حشرات معمولی و جانوران میکروسکوپی هستند که در جهان ما معمولی هستند.

وقتی که موجودات ریز دنیای خودمان را در زیر صفحه نمایش میکروسکوپ مشاهده می کنیم با موجودات وحشتناکی روبرو می شویم که مطابقتی با همان موجودات در جهان کنونی ما ندارند .
 
به گزارش پارسینه، این تصاویر، عکس هایی با نمای نزدیک از حشرات معمولی و جانوران میکروسکوپی هستند که در جهان ما معمولی هستند.
 
تصور کنید کدام یک وحشتناک تر است؟ این که از فضا فعالیت گرمابی آتشفشان های زیر اقیانوس ها را مشاهده کنید یا از یک میکروسکوپ چشم یک پشه را ؟ این تصاویر، عکس هایی از موجودات فضایی نیستند. بلکه چشم یک پشه،  نیش یک حشره یا تصویر میکروسکوپی از شپش سر  هستند که می توانند شما را به وحشت بیندازند.
 
گاهی این عکس های میکروسکوپی ترسناک تر از تصاویری از اعماق فضا هستند. این تصاویر توسط چند عکاس متخصص در عکس های میرکروسکوپی که برای شرکت efl فعالیت می کنند گرفته شده اند.
 

جنین مرغ
 

 
 


مورچه
 

 


 
زنبور عسل
 

 




 
کرم ابریشم
 

 


 


جنین گورخر ماهی
 

 


 


کرم مژه
 

 
 


کرم آب
 

 


 


خرس آب
 


 


کنه تاول
 

 


 
 

سر زنبور
 

 
 


شپش سر چسبیده به موی انسان
 

 


 


خرمگس
 
 




 
چشم پشه
 

 
 منبع: عصر ایران


[ دوشنبه 93/9/10 ] [ 8:27 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
[ یکشنبه 93/9/9 ] [ 11:26 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]

آب زیر کاه شیطون به این میگن !!! + تصویر

آب زیر کاه شیطون به این میگن !!! + تصویر

آب زیر کاه شیطون به این میگن !!! + تصویر


[ یکشنبه 93/9/9 ] [ 10:42 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
در جهان دریاچه‌ های بسیاری وجود دارند. اما در میان این هزاران دریاچه تنها 5 دریاچه هستند که به بنا به دلایلی آب آنها رنگی است. ایران ناز، در این مطلب از بین هزاران دریاچه‌ای که در جهان وجود دارد، به سراغ 5 دریاچه خواهیم رفت که از ویژگی خاصی چون آب‌های رنگی برخوردار هستند، خصوصیتی که دیگر دریاچه‌های جهان آن را ندارند.

1- دریاچه لاگونا در ایالت کلورادو آمریکا

 
زیبا، رنگارنگ و خارق العاده ترین دریاچه ها! (+تصاویر)
براساس تغییر زمان و درجه دما رنگ این دریاچه از قرمز به ارغوانی تغییر می‌کند. لاگونا دریاچه‌ آب شور کم عمقی است که میانگین عمق آن به 35 سانتی‌متر می‌رسد. به گزارش ایران ناز دمای هوا در شب در این دریاچه به زیر 20 درجه می‌رسد و لاگونا را باید یکی از مهمترین زیستگاه‌های فلامینگوها در آمریکا برشمرد.
 
زیبا، رنگارنگ و خارق العاده ترین دریاچه ها! (+تصاویر)
2- دریاچه کریتر لیک در جزیره فلوریس اندونزی
 
زیبا، رنگارنگ و خارق العاده ترین دریاچه ها! (+تصاویر)
این دریاچه در واقع متشکل از سه دریاچه است که صخره‌های طبیعی آنها را از یکدیگر جدا می‌کنند و هر دریاچه رنگ مخصوص به خود را دارد. اما زیباترین دریاچه دارای رنگ آبی است.
 
زیبا، رنگارنگ و خارق العاده ترین دریاچه ها! (+تصاویر)
3- دریاچه نگاکورو در نیوزلند
 
زیبا، رنگارنگ و خارق العاده ترین دریاچه ها! (+تصاویر)
این دریاچه به رنگ سبز است و دانشمندان دلیل این رنگ سبز را وجود میزان بسیار بالای اکسید گوگرد و آهن است.
 
زیبا، رنگارنگ و خارق العاده ترین دریاچه ها! (+تصاویر)
4- دریاچه ووهوا در  چین
 
زیبا، رنگارنگ و خارق العاده ترین دریاچه ها! (+تصاویر)
دریاچه ووهوا از جمله زیباترین دریاچه‌های جهان است که رنگ ‌آن از زرد به سبز تیره و سپس آب آن به آبی تغییر رنگ می‌دهد. نکته جالب اینجاست که آب این دریاچه در زمستان یخ نمی‌زند، درحالی که تمام دریاچه‌های همجوار آن منجمد می‌شوند و این نشان می‌دهد که در این دریاچه چشمه‌های آب گرم نیز وجود دارد.
 
زیبا، رنگارنگ و خارق العاده ترین دریاچه ها! (+تصاویر)
5- دریاچه هیلر در سنگال
 
زیبا، رنگارنگ و خارق العاده ترین دریاچه ها! (+تصاویر)
رنگ دریاچه هیلر به رنگ صورتی است. این دریاچه زیبا در کشور سنگال قرار داشته و در سال 1802 توسط اهالی منطقه کشف شد.
 
زیبا، رنگارنگ و خارق العاده ترین دریاچه ها! (+تصاویر)

[ شنبه 93/9/8 ] [ 10:33 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر

جاوا اسکریپت


استخاره آنلاین با قرآن کریم







.

تنظیم فونت



کد حباب و قلب