کد ماوس

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز
تیر 93 - سواد آموزان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

http://savadamuzi.ParsiBlog.com
 
قالب وبلاگ
نویسندگان
نوعی هندوانه که بیشتر در شمال کشور ژاپن می روید دارای قیمتی بسیار بالا است این هندوانه که به “هندوانه دانسوکه” مشهور است تنها در بخش های شمالی ژاپن به بار می نشیند و دارای خواص منحصر به فرد خود است. تنها مشکل این نوع هندوانه قیمت بسیار بالای آن است که می تواند بر حسب مرغوبیت و ورنش قیمت حیرت آور 6 هزار دلار (حدود 18 میلیون تومان) داشته باشد. از جمله خواص ویژه این هندوانه رنگ شدیدا قرمز آن همچنین طعم شیرین و خاص، تیره بودن پوست آن وکمیاب بودن آن به نسبت دیگر هندوانه ها است.

هندوانه 18 میلیون تومانی دیده اید!+عکس


[ سه شنبه 93/4/31 ] [ 11:57 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
شاید شگفتی؛ یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای ماجراجویان و عاشقان سفر باشد. شاید آنها که در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند دل در گرو مقاصد سردسیری دارند و بالعکس آنها که محل زندگی‌شان در نقطه‌ای از جهان است که کمتر می‌توانند به تماشای آفتاب بنشینند و روزهای گرم را تجربه کنند همواره راهی مقاصد گرمسیری‌اند.
توریست ها: شاید شگفتی؛ یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری برای ماجراجویان و عاشقان سفر باشد. شاید آنها که در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنند دل در گرو مقاصد سردسیری دارند و بالعکس آنها که محل زندگی‌شان در نقطه‌ای از جهان است که کمتر می‌توانند به تماشای آفتاب بنشینند و روزهای گرم را تجربه کنند همواره راهی مقاصد گرمسیری‌اند.

اما در این میان چیزی که بین هر دو دسته برای سفر ثابت است مقاصدی است که آنها را متعجب کند و شگفت انگیز باشد. کشورهای صاحب گردشگری در جهان هم از این خصیصه همواره نهایت استفاده را می برند و به وسیله ابزارهای رسانه ای شان سعی دارند مسافران را برای راهی شدن به این مقاصد تشویق کنند.

در گوشه گوشه ایران اما جاذبه های عجیب و شگفت انگیزی وجود دارد که کمتر کسی از آنها باخبر است. کویر ریگ جن ـ جنگل جیغ و.. از این دست بوده اند که پیش از این در چمدان به آنها اشاره کردیم اما روستاهایی در ایران وجود دارد که دارای ویژگی هایی بوده و هستند که بسیار عجیبند. از روستای آدم کوتوله ها که به لی لی پوت ایران مشهور شده است گرفته تا روستایی عجیب که بیش از 90 نابینا دارد.

لی لی پوت ایران

ماخونیک نام روستایی است از توابع بیرجند در استان خراسان جنوبی؛ روستایی کوچک که به واسطه فاصله اندکش با مرز افغانستان اکثریت ساکنانش را افغان ها تشکیل می دهند. اما این نقطه از ایران به واسطه قدکوتاه بودن بیشتر ساکنانش به لی لی پوت ایران مشهور است. ماخونیک یکی از هفت روستای شگفت انگیز جهان است. روستای لی لی پوتی ایران شهرت و آوازه اش را از زنان و مردان کوتاه قامت خود دارد که شب ها، زیر سقفی کوتاه تر از سقف خانه های ما چشم می بندند و صبح ها، از چهارچوب هایی کوتاه تر از چهارچوب های خانه های ما پا بیرون می گذارند تا راهی معدن شوند، دام هایشان را چرا دهند یا زمین های زراعی شان را شخم بزنند.

سرزمین لی لی پوت های ایران، با 12آبادی اطرافش، منحصر به فردترین روستای ایران است که ساکنان آن، بیماری کوتاه قدی را نسل به نسل از پدران خود به ارث برده اند. هر چند که این روزها با احداث خانه بهداشت در روستا، قد کودکان ماخونیکی بلندتر شده است، اما جا به جای این روستا را که بگردید، هنوز ردپایی از زندگی مینیاتوری گذشتگان روستا خواهید دید.

سفر به روستاهای عجیب ایران

روستا در دامنه یک تپه ایجاد شده است با خانه هایی به هم فشرده و کوتاه که در گودی زمین ساخته شده اند. کف خانه حدود یک متر از سطح زمین پایین تر است و برای وارد شدن به خانه، باید کمر خم کنید و از درهای کوچک چوبی بگذرید. بعد، پا روی یکی دو پله درگاهی بگذارید تا به کف خانه برسید. اما با تمام اینها، بافت معماری ماخونیک به خانه های خشت و گلی کوچک محدود نمی شود؛ سال هاست که پای خانه های آجری امروزی هم به ماخونیک رسیده و رنگ و بوی امروزی تری به روستا داده است.

روستای نابینایان

علت شهرت بسیاری از جاذبه ها علت های پسندیده و خوبی نیست. نمونه اش روستای چهاربرج که به واسطه آمار بالای نابینایانش به شهرت رسیده است. این روستا که از توابع اسفراین است با وجود آمار هزار سکنه اش حدود 90 نابینا دارد؛ نابینایانی که هیچ دلیلی برای آنها وجود نداشته است.

این مشکل از حدود 20 تا 25 سال قبل آغاز شده است و به همین دلیل خیلی از ساکنان روستا ترک وطن کرده و به شهرها مهاجرت کرده اند و اکنون حاضر نیستند به دلیل این بیماری ناشناخته به روستا بازگردند.

سفر به روستاهای عجیب ایران

عجیب تر این که اکثریت افراد مادرزادی نابینا به دنیا آمده اند. نکته عجیب در این بین این که حیوانات اهلی نیز همانند گاو و گوسفند و حتی گربه ها در این روستا نابینا به دنیا می آیند.

هر چند در سال 91 معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان خراسان اعلام کرد این اختلال در این منطقه مهار شده است و اکنون هیچ فرد زیر دو سال در این روستا حضور ندارد که نابینا باشد، بسیاری دلیل این اختلال را ناآگاهی مردم ـ ازدواج های فامیلی ـ اختلال ژنتیک و… دانسته اند.

روستایی بی زمان

روستای ایستا از توابع طالقان یکی از روستاهای مرموز ایران است؛ روستایی که در آن زمان ایستاده است. در کوچه ها اثری از ردپای تکه آهن هایی که در شهر «خودرو» نامیده می شود، نیست؛ مردمانی که چون تابلوی نقاشی زندگی و آداب و رسوم گذشته را در عصر ارتباطات یدک می کشند.

این روستا جایی است که هیچ گونه امکانات دنیای جدید را نمی پذیرند و بدون آب لوله کشی، گاز، برق، درمانگاه، ماشین آلات، وسایل ارتباطی و… زندگی می کنند.

ساعت مچی و دیواری در محل زندگی اهالی این روستا وجود ندارد و سیمان و آهن در معماری خانه های آنان به کار نرفته است. آنان به نحو اسرارآمیزی از مردم فاصله می گیرند و کمتر کسی را به خانه خود راه می دهند.

حتی شایع است که می گویند اهالی این روستا شناسنامه ندارند و جزو جمعیت آماری ایران هم محسوب نمی شوند.

روستایی که به لاتین می نویسند

اما بدون شک عجیب ترین روستای ایران روستای زرگر است. اهالی این روستا هم ایرانی اند هم اروپایی، هم فارسی می دانند هم ترکی؛ صورتشان هم شبیه آریایی هاست، هم شبیه گلادیاتورها و وایکینگ ها، قدشان بلند است و مهربانی شان همچون محبت مردم ایل به مهمان ها. مسلمان شیعه اند، کارشان دامداری و کشاورزی است؛ به سبک همه روستاییان، مرغ و خروس و غاز هم نگه می دارند؛ بعضی زن ها که هنرمندتر از دیگرانند نیز خودشان نان می پزند و در مشک، دوغ و کره می گیرند و پنیر و ماست می بندند. این مردم اما یک راز دارند، یک نکته مبهم تاریخی که مرموزشان می کند. مردم روستای «زرگر» زبان مادری شان «رومانو» است؛ به زبانشان «زرگری» هم می گویند، اما نه از آن زرگری هایی که بعد از هر حرف، «ز» می گذارند و زبانشان می شود «دزرزوز».

داستان زبان رومانو بیشتر شبیه افسانه است. زرگری ها خودشان هم دقیقا نمی دانند متعلق به کجای جهان هستند و چه شد که به ایران آمدند و شدند رومانوی شیعه کشاورز ایرانی که به زبان ترکی هم مسلط است. قدیمی های روستا یادشان است که در زمان جوانی شان پیرمردی در زرگر بود که تمام حساب و کتاب هایش را به زبان روسی می نوشت، اما بعد از مرگ او نوشتن به زبان روسی ورافتاد؛ حالا این مردم همه شان به زبان رومانو حرف می زنند و به لاتین می نویسند.

بچه های تحصیلکرده زرگر چند سال پیش چند لغت به زبان رومانو در اینترنت منتشر کردند و از تمام مردم دنیا خواستند که اگر این لغات را می شناسند به ایران بیایند. چند ماه بعد سه مسافر از فرانسه و انگلیس به روستای زرگر آمدند و در حالی که شادی کنان، ساز و دهل می زدند از این که همزبان هایشان را در ایران پیدا کرده اند دست از پا نمی شناختند. زرگری ها می گویند این سه مرد از تجار بزرگ کشورشان بودند که ایتام زیادی را حمایت می کردند و اهل کار خیر بودند؛ اما تعجب می کردند از این که زرگرهای ایران، زبان رومانو را با زبان فارسی و ترکی آنچنان آمیخته اند که اصالت زبان به آن شکل که در اروپا تلفظ می شود از بین رفته است. رومانوهای اروپایی متعجب بودند از این که چرا رومانوهای ایران مثل 18 هزار همزبان شناخته شده خود در اروپا، تشکیلات ندارند و در نشست سالانه آنها در ترکیه حضور ندارند و آواره و بی سروسامانند.

[ سه شنبه 93/4/31 ] [ 11:53 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
[ دوشنبه 93/4/30 ] [ 1:1 عصر ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
عکس لانه پرنده در میان کاکتوسهای پر از تیغ!
تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)






تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)

تصاویر خنده دار از بازی روزگار!(13)


[ دوشنبه 93/4/30 ] [ 11:57 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]

نه مرادم نه مریدم
نه پیامم نه کلامم

نه سلامم نه علیکم
نه سپیدم نه سیاهم
نه چنانم که تو گویی
نه چنینم که تو خوانی
و نه آنگونه که گفتند و شنیدی
نه سمائم نه زمینم
نه به زنجیر کسی بسته‌ام و برده دینم
نه سرابم
نه برای دل تنهایی تو جام شرابم
نه گرفتار و اسیرم
نه حقیرم
نه فرستاده پیرم
نه به هر خانقه و مسجد و میخانه فقیرم
نه جهنم نه بهشتم
چُنین است سرشتم
این سخن را من از امروز نه گفتم، نه نوشتم
بلکه از صبح ازل با قلم نور نوشتم...

گر به این نقطه رسیدی
به تو سر بسته و در پرده بگویم
تا کسی نشنود این راز گهربار جهان را
آنچه گفتند و سُرودند تو آنی
خودِ تو جان جهانی
گر نهانی و عیانی
تو همانی که همه عمر به دنبال خودت نعره زنانی
تو ندانی که خود آن نقطه عشقی
تو خود اسرار نهانی
تو خود باغ بهشتی
تو به خود آمده از فلسفه چون و چرایی
به تو سوگند
که این راز شنیدی و نترسیدی و بیدار شدی در همه افلاک بزرگی
نه که جُزئی
نه که چون آب در اندام سَبوئی
تو خود اویی بخود آی
تا در خانه متروکه هرکس ننشینی و
بجز روشنی شعشعه پرتو خود هیچ نبینی
و گلِ وصل بچینی...


[ دوشنبه 93/4/30 ] [ 11:25 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
با توجه به نوع وسایلی که باید داخل کمد دیواری قرار گیرد، آن را با طرحی خاص طوری سفارش دهید که تمام وسایل با نظمی خاص داخل آن قرار گرفته، دسترسی به آن‌ها آسان باشد.

همشهری آنلاین: با توجه به نوع وسایلی که باید داخل کمد دیواری قرار گیرد، آن را با طرحی خاص طوری سفارش دهید که تمام وسایل با نظمی خاص داخل آن قرار گرفته، دسترسی به آن‌ها آسان باشد.
 
با استفاده از تصاویر زیر:

* داخل کمد جایی خاص برای دراور، قفسه‌ها، جاکفشی و کشوها در نظر بگیرید.

* اگر اهل استفاده از کلاه‌های مختلف هستید، می‌توانید از در کمد دیواری برای قرار دادن کلاه استفاده کنید. از یک جای پارچه‌ای برای قرار دادن کلاه‌ها استفاده نمایید. کلاه‌های بزرگ‌تر را به قلاب‌های پایین آویزان کنید.

* کمربندها و جوراب‌ها را داخل یک کشوی بزرگ تقسیم‌بندی شده قرار دهید تا ظاهر منظمی پیدا کنند.

* یک جای مخفی را به لباس‌های کثیف اختصاص دهید. این کار را با استفاده از دو در به هم چسبیده که از پایین باز می‌شوند، انجام دهید. در داخل آن، سبد فلزی متحرک قرار دهید. در طبقه بالای این کمد برای دسترسی راحت‌تر، وسایل شوینده قرار دهید.

* اگر فضای زیادی برای کمد دیواری دارید، از کف تا سقف را تقسیم‌بندی کنید. طبقات مربع شکل را به کیف‌ها اختصاص دهید.

*  جعبه‌های مکعبی با طرح‌های مختلف، وسایل ریز را در خود جا می دهند و ظاهر کمد بسیار تمیزتر معلوم می‌شود.

* لباس‌های ضخیم را به صورت تاشده روی قفسه‌ها بگذارید.

* برخی چوب‌لباسی‌ها مخصوص قرار دادن روسری است. 10 تا روسری را به راحتی می‌توانید داخل چوب‌لباسی سوراخ‌دار قرار دهید. به این ترتیب از به هم ریختن روسری‌ها داخل کشو جلوگیری می‌شود.

* در قسمت پایین کمد، یک جاکفشی چند طبقه در نظر بگیرید. با این نوع جاکفشی صبح‌ها مشکل انتخاب و پیدا کردن کفش نخواهید داشت.

* با استفاده از باکس‌های پارچه‌ای زیپ‌دار؛ پتو، بالش‌ و ملحفه‌های اضافی را داخل آن‌ها بگذارید. برای دسترسی آسان‌تر به نوع قرار دادن آن‌ها داخل باکس توجه کنید.

* از دو ردیف چوب‌لباسی استفاده کنید. پیراهن‌های مردانه را بالا و لباس‌های بلند را در قسمت پایین بگذارید.

* داخل طبقات از جعبه‌های مناسب با اندازه قفسه‌ها استفاده کنید و وسایل مختلف را داخل آن‌ها قرار دهید.

* داخل یکی از قفسه‌های بلند یک آینه، عطرها و اودکلن‌های مورد نظر، جعبه جواهرات و یک قاب‌عکس قرار دهید.

* با استفاده از برچسب‌های حروف آماده، محتویات داخل هر کشو را روی آن بنویسید تا وقت اضافه‌ای بابت پیدا کردن وسایل از شما گرفته نشود.

* با قرار جای مخصوص داخل کشو زیورآلات، آن‌ها را از هم تفکیک کنید.

* در داخل کمد، جای مجزا و باریکی را به اتو و میز آن اختصاص دهید. در بالای این قسمت یک میله متحرک برای قرار دادن لباس‌های اتو شده در نظر بگیرید.

* از میله‌های موازی در پایین کمد دیواری برای قرار دادن شلوارها استفاده نمایید. روی هر میله به راحتی دو شلوار و در مجموع 10 عدد جا خواهد گرفت. این چوب‌لباسی متحرک بوده و پیدا کردن شلوارها از طریق آن بسیار آسان است.

* با انتخاب چوب‌لباسی‌های چرخشی امکان استفاده از لباس‌ها، بدون چروک شدن آن‌ها فراهم می‌شود. این چوب‌لباسی‌ها با یک دگمه و در واقع با باتری کار می‌کنند.

* کشو کوچکی را برای قرار دادن موبایل، شارژر، ساعت، عینک و غیره به تفکیک اختصاص دهید. با تعبیه یک شیار در داخل کشو می‌توانید سیم شارژر را از داخل به برق وصل کرده و به راحتی موبایل خود را در جایی ثابت شارژ نمایید. 
























[ دوشنبه 93/4/30 ] [ 10:55 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]

میز تحریرهای زیر تختخوابی

یکی از مهمترین راههای استفاده بهینه از فضا در یک اتاق، آن هم با وسعتی کم و کاربردهای بسیار، استفاده از ارتفاع موجود است. این ارتفاع شامل فاصله سقف تا کف بوده و با توجه به این که این فاصله در معماری جدید ایرانی 280 تا 290 سانتیمتر است، هنوز امکان مانور دکوراسیونی بسیاری وجود دارد و از این طریق می توان پاره ای از نیازهای دکوراسیونی- کاربردی را برآورده نمود. البته این نیازها رابطه مستقیمی با شرایط مالک و یا مالکین اتاق و موقعیت فضا دارد. در این جا نیز هدف ما ارائه راهکار برای اتاق خواب کوچک فرزند محصل خانواده از طریق لوازم دکوراسیونی کم جا است.

از آنجا که نیاز بچه ها به خصوص محصلین در اتاقشان تنها به فراهم شدن محل خوابی مناسب خلاصه نمی شود و همچنین محققین امور تحصیلی دانش آموزان، همواره به اختصاص فضائی مخصوص انجام تکالیف و مطالعه درسی و غیر درسی توصیه می کنند، شما نیز می توانید به راحتی با انتخابی صحیح برای دکوراسیون اتاق فرزندتان ، هم بستری راحت و آرام برای خواب او به ارمغان آورید و هم مکانی برای انجام امور مدرسه اش فراهم کنید.

 

 

از قدیم الایام کاربرد تخت های دو طبقه برای اتاق مشترک دو فرزند خانواده بسیار رایج بوده است ، ولی در نمونه هایی که در تصاویر ملاحظه می کنید این گونه تخت های طبقاتی تنها برای یک نفر قابل استفاده است  و فضای زیرین آن به جای تختخواب دیگر، به اتاق کار کوچکی مبدل شده است.

 

 

مزیت دیگر این قبیل ترکیب ها این است، در صورتی که شما دارای دو فرزند و یا بیشتر باشید و امکان اختصاص تنها یک اتاق به همگی آنها وجود داشته باشد، می توانید با در نظر گرفتن وسعت فضای اتاق و ابعاد سرویس انتخابی، به تعداد فرزندانتان از این گونه ترکیب ها تهیه کرده و در هر گوشه از اتاق قرار دهید. به این ترتیب نه تنها دیگر نیازی به تهیه میز تحریر و کمدی جداگانه برای هر یک از آنها نیست، بلکه با این شرایط شما برای هر یک از بچه ها تنها به میزان وسعت یک تختخواب از سطح کف اتاق را اشتغال کرده اید. در تصویر ترکیب کاملی از میز تحریر، کمد و تختخواب را ملاحظه می کنید.

 

 

در این ترکیب به جهت آنکه سطح میز تحریر به صورت کشویی به هنگام لزوم از فضای زیر تختخواب بیرون آمده و مورد استفاده قرار می گیرد، ارتفاع زیادی برای تختخواب در نظر گرفته نشده است، زیرا دانش آموز برای انجام کار در پشت میز نیاز به نشستن در فضای زیر تختخواب را ندارد بلکه کافی است سطح میز را بیرون کشیده و به مطالعه مشغول شود و در پایان کار نیز با داخل کردن سطح کشویی در محل معین در زیر تختخواب دیگر اثری از میز تحریر به چشم نمی خورد. تنها مسئله ای که به هنگام انتخاب و یا سفارش ساخت چنین مدلی باید مورد توجه قرار گیرد این است که وجود فضائی خالی حدود 1 الی 5/1 متر در کنار تختخواب برای بیرون آمدن سطح میز کشویی ضروری است.

 

 

در این تصویر ترکیب کامل دیگری از این لوازم دکوراسیونی کم جا را ملاحظه می کنید. در این مدل، تختخواب در ارتفاع 170 سانتیمتری از زمین قرار گرفته و کلیه لوازم واقع در زیر آن شامل میز تحریر و دراور، از یکدیگر و از تختخواب جدا هستند. یعنی به راحتی می توان با تغییر شرایط محیطی هر یک از آنها را به صورت جداگانه در هر گوشه از اتاق استفاده کرد.

 

 

در واقع ابعاد کلی آنها به گونه ای در نظر گرفته شده است که امکان قرارگیری آنها در کنار هم و در نهایت در زیر تختخواب وجود داشته باشد. ابعاد کلی این ترکیب عبارت اند از:

(طول 200 سانتیمتر)× (عرض 105 سانتیمتر)× ( ارتفاع 170 سانتیمتر)

در ترکیب زیر، تخت در نزدیکترین ارتفاع ممکن به سقف قرار گرفته و توسط چهار عدد پایه و ستون های محکم و مطمئن به دیوار و در نهایت به زمین نصب شده است. به این ترتیب فضای زیرین آن نیز، با گذاشتن میز تحریر، دراور و کمد به اتاق کاری مجزا و متحرک اختصاص یافته است ، به این معنا که این قسمت از اتاق در یک مقطع عرضی به دو نیمه غیرمساوی تقسیم شده است.

 

 

نکته:

انتقال تختخواب به نزدیکی سقف اتاق به طور قطع با هدف اختصاص فضای زیرین آن به میز تحریر می تواند انجام نگیرد بلکه هنگامی که فضای خالی اتاق برای قرار دادن لوازم و وسائل دیگر و همچنین بازی کردن بچه کافی نباشد، هم می توان از این روش استفاده نمود.

 

 

 


[ دوشنبه 93/4/30 ] [ 10:41 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
کارشناسان روس در حال بررسی یک حفره اسرار آمیز غول پیکر هستند که در یکی از دورترین و شمالی ترین مناطق این کشور ظاهر شده است.
کد خبر: 
417307














 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از یورو نیوز، هنوز روشن نیست این چاله عظیم که حدود صد متر قطر دارد چگونه به وجود آمده است. تلویزیون دولتی روسیه تصاویری از این چاله را، در منطقه «یامال» که به معنای «پایان زمین» است، فیلمبرداری کرده است. درجه هوا در این منطقه اغلب به حدود 50 درجه زیر صفر می رسد و در فصل زمستان، خورشید در این ناحیه به ندرت دیده می شود.

تیمی از محققان روسی نمونه برداری هایی از خاک و آب نزدیک این حفره و اطراف آن کرده اند و امیدوارند دلیل پیدایش آن را پیدا کنند.

این چاله خوفناک در نزدیکی منطقه بوانِنتسکی به وجود آمده است که یکی از بزرگترین میادین گازی روسیه است. برخی از کارشناسان احتمال می دهند که این چاله بر اثر انفجار گاز در درون زمین به وجود آمده است.


[ دوشنبه 93/4/30 ] [ 10:32 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]


[ دوشنبه 93/4/30 ] [ 9:38 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
[ دوشنبه 93/4/30 ] [ 9:35 صبح ] [ ra-shariat ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
صفحات دیگر

جاوا اسکریپت


استخاره آنلاین با قرآن کریم







.

تنظیم فونت



کد حباب و قلب